ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مشهد تا ۳ سال آینده قطب اقتصادی طلا خواهد شد | ۲۲۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی مشهد انجام شده است

  • کد خبر: ۱۹۷۱۴۱
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
مشهد تا ۳ سال آینده قطب اقتصادی طلا خواهد شد | ۲۲۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی مشهد انجام شده است
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: اگر به همین روالی که برنامه‌ریزی شده، پیش برویم سه سال دیگر مشهد قطب اقتصادی در حوزه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف تقی‌زادگان امروز، ۷ آذرماه، در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، ساعت، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد از نظر تولید طلا رتبه آخر را در کشور دارد. در همایشی که سال ۹۰ برگزار شد و صلاحی استاندار وقت بود از من سؤال کرد؛ مشهد از نظر تولید طلا اگر اول نباشد، حتماً دوم است؟ من پاسخ دادم که این‌گونه نیست، اگر پنج استان در تولید طلا فعال باشد، ما پنجمین استان هستیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۰ ما ۳۲۰ کد در مشهد داشتیم، عنوان کرد: در آن سال تولیدکننده‌ها را شناسایی کردیم و از استاندارد کد گرفتیم، اما متأسفانه در سال ۱۴۰۱ به ۵۵ کد رسید. همه چیز در کشور افزایشی است، اما چرا چنین اتفاقی برای تولید رخ می‌دهد؟ ما از سال گذشته تاکنون تعداد کد‌ها را به ۱۳۰کد افزایش دادیم و در یک ماه آینده بعد از برگزاری نمایشگاه تعداد کد‌ها به دو برابر خواهد رسید.

تقی‌زادگان بیان کرد: اگر به همین روالی که من برنامه‌ریزی کردم پیش برویم سه سال دیگر مشهد قطب اقتصادی خواهد شد. من برای این نمایشگاه وقت زیادی گذاشتم، دوستان همکاری کردند، اما من از خودم مایه گذاشتم. حتی به کشور هند رفتم و دعوت کردم، به ترکیه نیز رفتم و از صاحبان ماشین‌آلات دعوت کردم. هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که بزرگان کشور در جلسات حضور پیدا کرده و مشکلات ما در زمینه تولید و صادرات را بررسی کنند. نگاه باید از فروش نفت خارج شود. ما با تولید طلا می‌توانیم درآمد ارزی زیادی ایجاد کنیم تا دیگر نیازی به فروش نفت نباشد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با اشاره به اینکه مشهد در تولید نقره حرف اول را در کشور می‌زند، تصریح کرد: در مشهد ۲هزار کارگاه کوچک و بزرگ نقره‌سازی داریم. از نظر طراحی تا چهارسال پیش واردکننده طراح به شهر بودیم، اما اکنون صادرکننده طراح نه تنها در کشور بلکه حتی به کشور‌های خارجی هستیم. مشهد تاکنون شهر مصرفی در طلا بوده است، اما در این نمایشگاه برای حضور صاحبان ماشین‌آلات دعوت کردیم و تعداد زیادی از کشور‌های خارجی که در ایران نمایندگی دارند ماشین‌آلات خود را وارد کنند.

وی در خصوص برنامه‌های نمایشگاه گفت: صبح روز اول میز طلای کشوری را داریم که چهارمین میز کشوری است، بعدازظهر نیز همایشی در نمایشگاه داریم که از ۱۲ نفر از طراحان خوب که حتی نوجوانان ۱۲ساله نیز در بین آن‌ها حضور دارند و مقام کشوری و خارجی کسب کرده‌اند، تجلیل می‌کنیم. پس از آن نمایشگاه رأس ساعت ۴ افتتاح خواهد شد. روز دوم ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان صنف و مهمانان کل کشور در طرقبه گردش خواهند داشت. روز سوم نیز برنامه بازدید از معدن فیروزه و شرکت دانش‌بنیان مه‌بین را داریم. روز چهارم از غرفه‌داران نمونه با تندیس‌هایی تقدیر خواهد شد. امیدوارم نمایشگاه قدرتمندی برگزار کنیم که پایلوت شود.

تقی‌زادگان گفت: تولیدکننده‌های خوبی در کشور داریم و روزی صادرکننده مصنوعات طلا به ترکیه بودیم، اما الان مراجعه‌کنندگان به دنبال خرید طلای ساخت ترکیه هستند که این برای ما افت دارد. باید تولیدات را افزایش دهیم.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد خاطرنشان کرد: ورود مصنوعات طلایی که اصطلاحاً «کار ساخته» نامیده می‌شود، به ایران ممنوع است و تنها ورود ۷۰ گرم کار ساخته آزاد است. از یک فروردین ۱۴۰۱ براساس قانون ورود شمش، پلاتین و نقره به کشور آزاد شد، اما در زمینه خروج آن با مشکل مواجه هستیم. از سال گذشته تاکنون ۲۲۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی در مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: در کشور کالای قاچاق یا خارجی نداریم. شاید چند نفر با هم ۷۰ گرم وارد کرده باشند. گاهی از مبادی ورودی نیز وارد می‌شو‌د، اما به دلیل بالا بودن هزینه‌ها کسی این کار را انجام نمی‌دهد. طراحی خارجی است، اما تمام طلا‌ها در کشور ساخته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، هشتمین نمایشگاه تخصصی فلزات گران‌بها، طلا و جواهر و نقره ۹ آذر افتتاح می‌شود. این نمایشگاه به مدت چهار روز تا ۱۲ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در این نمایشگاه حضور یابند. هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر و فلزات گران‌بها در سالن‌های مفاخر و فردوسی این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->